Is het een kroeg, een brasserie of een restaurant? Het is hoog tijd voor een nieuwe kennismaking met een oude bekende.
Client Heerlijkheid Breust
Services Positionering Visuele identiteit Digital design Illustratie Messaging
Uitdaging Heerlijkheid Breust is van gezellig biercafé uitgegroeid tot een centrale plek waar gegeten en gedronken wordt. De (hoofd)boodschap is daarom niet (meer) helder. De doelgroep heeft zich verlegd naar een ander publiek.We willen het karakter van HB in woord en beeld vangen en overbrengen. Authentiek, persoonlijk en ongedwongen. Met een flinke dosis humor. Onderscheidend.
Oplossing We profileren Heerlijkheid Breust niet als kroeg, niet als brasserie, niet als eetcafé … Maar als een heerlijkheid: Een ontmoetingsplek waar mensen in een ongedwongen sfeer van het goede van het leven komen genieten. Hoe doen we dat: We trekken parallellen met de rooms katholieke kerk. Dit doen we met humor en lichte (zelf)spot.
HB ligt pal naast de Sint Martinuskerk in Breust-Eijsden. Sint Martinus schonk de helft van zijn mantel aan een verkleumde medemens. Deze barmhartige gedachte van delen is de basis voor onze centrale boodschap.
Spijs de Hongerigen en laaf de Dorstigen
Met deze smakelijke opdracht zijn wij hier op aarde.
Een nieuwe visuele stijl voorziet het nieuwe communicatieconcept van een vleug humor. De heerlijke illustraties zijn van de hand van Janine den Hartog.