Bike Service Eijsden

Herpositionering en een nieuwe identiteit voor een begrip in Eijsden en omstreken: tijd voor een nieuwe kennismaking.

AANLEIDING

We willen Bike Service Eijsden (hierna BSE) onderscheiden van de generieke massa van (regionale) fietsenwinkels. Het toevoegen van persoonlijkheid en karakter zal hun producten en diensten beter communiceren. Voor BSE is de belangrijkste succesfactor het duidelijk aantonen wat hun onderscheidt, wat hun kennis en service waardevol maakt voor klanten. Dit willen we in alle uitingen kunnen vertellen en laten zien. We introduceren merkdenken.

Toevoeging van expertise en service van BSE
BSE wil haar dienstverlening uitbreiden en zich gaan richten op de in- en verkoop van gebruikte (elektrische) fietsen. De run op elektrische fietsen was en is (mede door covid-19) gigantisch. Deze fietsen komen op redelijk korte termijn in het gebruikte circuit. Een gat in de markt! Daar wil BSE klaar voor zijn. De huidige visuele identiteit biedt te weinig mogelijkheden om in het hedendaagse communicatiegeweld onderscheidend te zijn en sluit niet helemaal aan bij de uitstraling van de merken die BSE verkoopt. We gaan daarom van statische naar bewegende communicatie. Letterlijk en figuurlijk. Klaar (en flexibel) voor alle communicatieve uitdagingen die gaan komen.


STRATEGIE

We willen niet dat mensen hun fietsen zelf gaan verkopen via social media kanalen, marktplaats, etc. We willen dat ze hun fiets bij BSE inruilen en een nieuwe kopen. We positioneren BSE als dé expert op het gebied van gebruikte (elektrische) fietsen. Omdat het een hoogwaardig (luxe) product is, vermijden we de term 'tweedehands' en gebruiken we 'refurbished'. Het is absoluut noodzakelijk om grenzenloos te denken. Mensen zijn bereidt afstanden te overbruggen voor een mooie deal. Daarom stellen wij voor:

Een kleine aanpassing
Het woord 'Service' geeft geen directe associatie met een winkel, het is geen aanduiding van een plek waar je iets kunt kopen. Een kleine aanpassing biedt veel meer mogelijkheden: Bike Shop Eijsden. Het woord Shop verwijst in het Engels naar een winkel én naar een werkplaats. Het dekt dus volledig de lading. De voordelen zijn legio. Denk bijvoorbeeld aan vindbaarheid in Google, de mogelijkheden bij Facebook Shop, etc. De huidige klanten zullen het misschien niet eens opmerken.

Propositie
Een fiets heb je om in beweging te zijn. In de communicatie is dat de leidraad. Of je nu een nieuwe (gebruikte) fiets koopt of je fiets binnenbrengt voor onderhoud: Bike Shop Eijsden keeps you moving. In tekst en beeld zorgen we altijd voor een link met beweging. Met daarbij een kraakheldere, moderne, verwoording van diensten: New - Refurbished - Repairs.


RESULTAAT

In het huidige visueel geweld is er behoefte aan eenvoud. Een krachtige en heldere afzender van alle communicatie-uitingen die BSE heeft. In zowel print als in digitale (social) media. Een fietsen kopen is geen technische aangelegenheid meer, maar eerder van gevoel en emotie. Een bepaald merk geeft een gevoel van lifestyle (vergelijkbaar met de koop van een auto). De bekende merken spelen hier op in. BSE wil diezelfde ambitie uitstralen als de merken die het verkoopt. We maakten een krachtige iconische visuele stijl die de veelzijdigheid van BSE weerspiegelt én raakvlakken heeft met zowel werkplaats als lifestyle. Een krachtige visuele identiteit die alle communicatie-uitdagingen aankan en klaar is voor de toekomst.

Beeldmerk, logo en typografie:
We hebben een beeldmerk, een logo en een pay off. Deze kunnen afzonderlijk van elkaar gebruikt worden. Daardoor ontstaan er een rijke visuele stijl. Deze visuele stijl biedt de mogelijkheid om te spelen met kleur, beweging en te linken met merken. Motion design zorgt voor een extra dimensie en attentiewaarde. Hiermee benadrukken we de propositie: Bike Shop Eijsden keeps you moving.

We creëren een krachtige afzender en eenduidige, onderscheidende uitingen op alle (social) media kanalen.

Toepasbaarheid:
Het logo is goed reproduceerbaar voor alle soorten media. Het blijft krachtig en herkenbaar in alle uitingen.

Wil je meer weten over dit project?
Bel René, 06 22 64 14 29

perron 9
branding x design

Avenue Céramique 220
6221 KX  Maastricht

Instagram
Facebook

Stay in touch!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte.