Het Sphinxkwartier in Maastricht is vooral gekend als (historisch) industrieel gebied. Een gebied dat wordt herontwikkeld, met uitgaan, groen, cultuur en diverse ondernemingen.
Maar... Je kunt er ook wonen! Het is zelfs een hele speciale plek om te wonen. 

Services

Naming
Corporate Design
Digital Design
Publishing
Copywriting
Photography

Credits

Pascal Panis
Arjen Schmidt
Philip Driessen

RESULTAAT
Een logo dat de sfeer van historische Sphinxkwartier, maar tevens moderne, urban architectuur en cultuur weergeeft. Een logo dat veel meer is dan alleen een krachtig beeld, maar een  logo dat samen met het Sphinxkwartier kan meegroeien. Een responsive logo, dat flexibel en modulaire manier kan worden toegepast. Er ontstaan krachtige, robuuste patronen die uitdrukking geven aan het urban en industriële karakter. Resultaat: een systeem dat inhoudelijk als visueel ruimte biedt voor uitbreiding. 

Modulair systeem voor 10 woonblokken

Wonen in het Sphinxkwartier is een veelomvattend thema. Onder deze noemer vallen straks een 10-tal woonblokken met allen een eigen naam en kleur, die allen éénduidig gecommuniceerd moeten worden. In de visuele identiteit houden we rekening met het maken van diverse verdiepingslagen. De namen van de gebouwen in het Sphinxkwartier zijn afkomstig van de serviesseries die de keramische industrie in Maastricht exporteerde naar alle werelddelen.

Perron 9 strategy x design
Stationsplein 27
6221 BT, Maastricht

Instagram
Facebook

Stay in touch!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte.