Rodruza's transformatie
van stenenfabrikant naar merk.

Rodruza, een Nederlands familiebedrijf met een rijke historie dat al generaties lang hoogwaardige gevelstenen produceert.
We herpositioneren Rodruza in een tradionele markt om een breder segment aan te spreken. Nationaal en internationaal. 

  • Rodruza
  • juni 2018
  • Real estate
  • branding, copywriting, digital, print, strategie

Oplossing

Evolutie, geen revolutie. Rodruza's identiteit evolueert rond hun stenen. Die bepalen wie ze zijn. We vertellen het verhaal vanuit de puurheid van het product. De steen staat centraal, niet alleen als visuele aanwijzing - maar ook als het verhaal van Nederlands design. Eerlijk, puur en levendig.

Om de diepgewortelde historische relevantie te benadrukken, gebruiken we in het logo een lettertype dat verwijst naar Nederlandse architectuur uit de vroege twintigste eeuw.  Het verhaal van Rodruza vatten we samen in één zin:
Living bricks. Hiermee verwijzen we naar 1. de esthetiek die de stenen aan gebouwen toevoegen, 2. het duurzame en natuurlijke karakter van het product en het bedrijf en 3.  de mensen die bij Rodruza werken. Zij 'leven' als het ware voor hun product.

Wil je meer weten over dit project?
Bel René, 06 22 64 14 29

Perron 9 design x strategy
Stationsplein 27
6221 BT, Maastricht

Instagram
Facebook

Stay in touch!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte.