Bike Service Eijsden
Keeps you rollin'

Herpositionering en een nieuwe identiteit voor een begrip in Eijsden en omstreken.

Client
BikeShopEijsden

Service
Brand Strategy
Brand Design
Digital

Sector
Retail

Aanleiding

We willen Bike Service Eijsden nderscheiden van de generieke massa van (regionale) fietsenwinkels. Het toevoegen van persoonlijkheid en karakter zal hun producten en diensten beter communiceren. Voor BSE is de belangrijkste succesfactor het duidelijk aantonen wat hun onderscheidt, wat hun kennis en service waardevol maakt voor klanten. 

Toevoeging van expertise en service van BSE
BSE breidt zijn dienstverlening uit en gaat zich richten op de in- en verkoop van gebruikte (elektrische) fietsen. De huidige visuele identiteit biedt te weinig mogelijkheden om in het hedendaagse communicatiegeweld onderscheidend te zijn en sluit niet helemaal aan bij de uitstraling van de merken die BSE verkoopt. 


Strategie

We willen niet dat mensen hun fietsen zelf gaan verkopen via social media kanalen, marktplaats, etc. We willen dat ze hun fiets bij BSE inruilen en een nieuwe kopen. We positioneren BSE als dé expert op het gebied van gebruikte (elektrische) fietsen. Omdat het een hoogwaardig (luxe) product is, vermijden we de term 'tweedehands' en gebruiken we 'refurbished'. Het is absoluut noodzakelijk om grenzenloos te denken. Mensen zijn bereidt afstanden te overbruggen voor een mooie deal. Daarom stellen wij voor:

What's in a name
Het woord 'Service' geeft geen directe associatie met een winkel, het is geen aanduiding van een plek waar je iets kunt kopen. Een kleine aanpassing biedt veel meer mogelijkheden: Bike Shop Eijsden. Het woord Shop is  een winkel én een werkplaats. 

Propositie
Een fiets heb je om in beweging te zijn. In de communicatie is dat de leidraad. Of je nu een nieuwe (gebruikte) fiets koopt of je fiets binnenbrengt voor onderhoud:

Bike Shop Eijsden - Keeps you rollin'

Met een heldere verwoording van diensten:
New - Refurbished - Repairs.


Resultaat

Een krachtige en heldere afzender van alle communicatie-uitingen die BSE heeft. In zowel print als in digitale (social) media. Een fietsen kopen is geen technische aangelegenheid meer, maar eerder van gevoel en emotie. Een bepaald merk geeft een gevoel van lifestyle (vergelijkbaar met de koop van een auto). De bekende merken spelen hier op in.

BSE wil diezelfde ambitie uitstralen als de merken die het verkoopt. We maakten een krachtige iconische visuele stijl die de veelzijdigheid van BSE weerspiegelt én raakvlakken heeft met zowel werkplaats als lifestyle. Een krachtige visuele identiteit die alle communicatie-uitdagingen aankan en klaar is voor de toekomst.

We horen graag van je!

Bezoek

Avenue Céramique 220

6221 KX  Maastricht



perron 9

Wil je op de hoogte blijven van onze projecten?

Stay in touch!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte.