Het Sphinxkwartier in Maastricht is vooral gekend als (historisch) industrieel gebied.
Maar... Je kunt er ook wonen! Het is zelfs een hele speciale plek om te wonen. Een ongepolijst gebied dat wordt herontwikkeld, met uitgaan, groen, cultuur en diverse ondernemingen. Het Sphinxkwartier blijft natuurlijk wel eigenwijs. De doelgroep? Jonge mensen van alle leeftijden.

Services

Naming
Corporate Design
Digital Design
Publishing
Copywriting
Photography

Visuele identiteit

Het Eiffelgebouw
Dé absolute blikvanger in het Maastrichtse Sphinxkwarter is het karakteristieke Rijksmonumentale Eiffelgebouw (van Gustav Eiffel). Het omvat alles: historie, cultuur, algemene uitstraling, gevoel en sfeer. Het Eiffelgebouw is het DNA van het Sphinxkwartier. Het kloppend hart van het gebied is bepalend voor de architectuur, dynamiek en beleving van het Sphinxkwartier. Daarom gebruiken we deze landmark als uitgangspunt voor de visuele communicatie van Wonen in het Sphinxkwartier.

Resultaat
Een logo dat de sfeer van historisch industriële Sphinxkwartier, maar tevens moderne, urban architectuur en cultuur weergeeft. Een logo dat niet alleen een krachtig beeld is, maar samen met het Sphinxkwartier kan meegroeien. Een responsive logo, dat flexibel en modulair kan worden toegepast. Er ontstaan krachtige, robuuste patronen die uitdrukking geven aan het urban en industriële karakter.

Een modulair visueel systeem voor 10 woonblokken
Wonen in het Sphinxkwartier is een veelomvattend thema. Onder deze noemer vallen straks een 10-tal woonblokken met allen een eigen naam en kleur, die allen éénduidig gecommuniceerd moeten worden. In de visuele identiteit houden we rekening met het maken van diverse verdiepingslagen. De namen van de gebouwen in het Sphinxkwartier zijn afkomstig van de serviesseries die de keramische industrie in Maastricht exporteerde naar alle werelddelen.

Creatief concept —
Voor jonge mensen van alle leeftijden

Het Maastrichtse Sphinxkwartier is een plek voor iedereen die in een stadse omgeving wil wonen waar altijd iets te beleven is. Kenniswerkers, gezinnen, young professionals, expats en senioren, de doelgroep is zeer breed. Deze doelgroep spreken we aan met een pakkend creatief concept. Een creatief thema dat is toegespitst op diversiteit, ‘het wonen’ en de woningen: Voor jonge mensen van alle leeftijden.

Hoe geven we vorm aan het thema? We brengen de brede doelgroep in beeld door middel van portretten. Eigen gezichten, eigen verhalen, eigen mensen. Authenticiteit is het uitgangspunt. In beeld koppelen we huisnummers aan mensen. Het nummer kan de leeftijd of 'gevoelsleeftijd' van de betreffende persoon zijn. Achterliggende gedachte: Het maakt niet uit hoe oud je bent, als bewoner van het Sphinxkwartier blijf je jong van geest. Als bewoner ga je mee in de bruisende ontwikkeling van het Sphinxkwartier. Zo leggen we de link tussen wonen, leeftijd en mensen. Plus we mixen diversiteit in doelgroepen met diversiteit in leeftijden.

Copy credit: Pascal Panis

perron 9
branding x design

Avenue Céramique 220
6221 KX  Maastricht

Instagram
Facebook

Stay in touch!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte.