Uitdaging
Godfroy Assurances is een bedrijf dat ruim 100 jaar ervaring heeft op het gebied van financiële dienstverlening. Hypotheken, pensioenen en verzekeringen. Vanuit het Zuid-Limburgse heuvelland bedienen ze zowel particuliere als zakelijke klanten. Langdurige relaties, jarenlange vaste klanten en een rotsvast team zijn het bewijs van een onwrikbare stabiliteit. Er spelen een aantal zaken: 1. Het bedrijf is gegroeid, het team en de dienstverlening zijn uitgebreid. 2. Daarnaast zijn er binnen het klantenbestand de nodige demografische ontwikkelingen. Deze veranderingen vragen om een kritische blik op de corporate commnicatie.
Strategie
Om met de juiste doelgroep(en) te kunnen communiceren passen we de algemene corporate communicatie aan. Het bedrijf begon als een kantoor voor verzekeringen. Inmiddels doet het bedrijf veel meer. We beginnen daarom met een naamsverandering: Godfroy Assurances wordt Godfroy. Kort, krachtig, herkenbaar. Met de nieuwe naam komt een nieuw logo dat de basis is van de visuele identiteit. We brengen het dienstenportfolio op een heldere manier in kaart. De solidariteit en de nuchterheid van het bedrijf vertalen we naar een pay-off.
Design
Die nuchterheid is logischerwijs het startpunt voor alle communicatie. Als huisstijllettertype gebruiken we Roobert. Een lettertype met een open karakter. Met een zowel vriendelijke als zakelijke uitstraling. De basiskleur blijft helder blauw. Alles komt samen in een nieuwe clevere website, de belangrijkste uiting van het bedrijf. Eigentijds, gebruiksvriendelijk en voorzien van heldere teksten en frisse beelden. Eenvoudig en toch onderscheidend. Klaar voor de toekomst.
Meer projecten
We horen graag van je!
Bezoek
Avenue Céramique 220
6221 KX Maastricht
perron 9
Wil je op de hoogte blijven van onze projecten?